Lojing, Kelantan

/ Friday 20 January 2012 /
Salam. beberapa hari yang lalu saya telah ke negeri Cik Siti Wan Kembang.mane lagi..Kelantan la..sebenarnya dah selalu pergi sana. tapi kali ni sempatla shoot beberapa gambar simple masa on d way dari Perak ke Kelate..ikut jalan Simpang Pulai-Gua Musang. silalah anda lihat.betapa rakusnya manusia meneroka gunung ganang yang ada di sepanjang jalan. sebenarnya keadaan ni bukanlah suatu yg luarbiasa kerana di mana-manapun akan jadi macamni. seperti di Sabah, boleh dikatakan sepanjang jalan dari Ranau hingga ke Tawau, sepanjang jalan telah diteroka dan ditanam kelapa sawit. maaf, saya tak dapat letakkan bukti di sini. Ini kerana komputer yang lama dah hancuss..kalau tidak konfirm dah letak gambar pandangan dari atas lagi (menaiki kapalterbang yang jelas terbentang tanah tandus hasil penerokaan berleluasa di Sabah. jadi sebenarnya perkara ini bukanlah suatu yang pelik tetapi kejadian di Lojing ini sering keluar di dada akhbar dan televisyen.

Di kesempatan ini, saya telah merakam gambar yang biasa ini..tetapi, apa yang penting ialah peringatan untuk kita semua yang telahpun diturunkan oleh Allah SWT..sama-samalah kita renungkan..





0 comments:

Post a Comment

About Me

My photo
menyediakan khidmat jurugambar untuk apa jua majlis. Hubungi: 013-4663532, inamza_85@yahoo.com
Jika anda mempunyai pandangan dan ulasan, sila klik pada tajuk post dan kemudian mengisi ruangan komen di bawahnya. Pandangan dan komen yang diberikan amat dihargai. Terima kasih.

Followers